חדשנות במטעי המנגו: מחקר שיורד לשטח

עשרות מגדלים, חוקרים ואנשי מקצוע השתתפו השבוע בסיור מקצועי בצפון הכנרת, בהובלת שה"מ, שולחן המנגו במועצת הצמחים ומו"פ צפון.

הסיור החל במשק יונתן ברמת מגשימים, שם הציג ד"ר נבות גלפז את מחקרי ההשבחה וההצמאה במנגו. בהמשך הוצגו בחלקות הניסוי תוצאות מחקר הקיר הפירותי על ידי ד"ר עומר קראין, המראות פוטנציאל משמעותי להגדלת היבול בנטיעות צפופות.

במטע מרום גולן הציגה ד"ר מרי דפני-ילין מחקרים חדשים להתמודדות עם מחלת עיוות התפרחות, וד"ר ליאור גור ממכון שמיר הציג גישות חדשניות להדברת קימחון המנגו. את הסיור חתם ליאור אבישי מחברת צמח טכנולוגיות עם כלים יישומיים להתמודדות עם מליחות בקרקע וניהול השקיה.

החיבור בין המחקר למגדלים בשטח ממשיך להוכיח את עצמו כמנוע מרכזי לקידום החקלאות הישראלית ולחיזוק ענף המנגו בשנים המאתגרות שלפנינו.